David Nicholls: En dag

Vad jag läste: En relativt ny roman som redan hunnit bli film. Dessutom har jag aldrig sett en roman med så många blurbar i hela mitt liv. Alla har något gott att säga om den och alla måste vara med i/på boken!

Premissen: Romanen börjar 15 juli 1988 (tror jag) då Dexter och Emma tar examen från universitetet och tillbringar natten ihop. Sen får vi möta dem varje 15 juli i så där 20 år framåt. Hade kunnat bli dåligt, men funkar bra.

Vad jag tyckte: Grät som en bebis här och var. Någon blurb sa att den var känslosam utan att bli sentimental. Jag tyckte den var rätt sentimental och blev arg på mig själv att jag gick på det totalt. Dessutom störde jag mig på att den kändes ganska klichéartad. Men det är en fin kärlekshistoria.

Kommentera

