Barn 2.0

Nej, gud så missvisande rubrik. Det är inte ett barn till på väg. Men jag tänkte på lite grejer jag skulle vilja förbättra på det jag har. Det här skulle jag önska mig:

  • Gick till skolan på morgonen utan att bråka. 
  • Följde med hem från skolan på eftermiddagen utan att bråka.
  • Kom in när jag sa att det var dags att komma in utan att bråka.
  • Tvättade sig utan att bråka.
  • Borstade tänderna utan att bråka.
  • Gick och la sig utan att bråka.

Ja, det var väl mest det.

2 thoughts on “Barn 2.0

  1. Barbafjant skriver:

    Det här inlägget skulle jag kunna sno utan större ändringar. Byt bara ”skola” mot ”förskola”, och skippa punkten om att komma in (eftersom han är för liten för att gå ut själv) mot ”Slet sig från TV’n och kom och åt utan att bråka”. Livet med barn alltså. Mycket bråk blir det. Skönt ändå att inte vara ensam

Kommentera

