Spänningen

Sitter med en extremt viktig deadline när datorn helt jävla oförhappandes bara BZZZZT och så blå skärm. Datorn lät som ett tröskverk när den försökte starta om igen, direkt till blå skärm, nytt försök, blå skärm.

Men sen på typ 28e försöket (alltså datorn själv jobbade på, jag orkade inte ens lista ut om jag kanske borde dra ut elkabeln eller nåt) fick jag välja om jag ville köra en ”system repair”. Och jag sa ja, för det lät som ett rimligt alternativ.

Och nu verkar datorn funka precis som vanligt? Vardagsspänning med lyckligt slut. Eller om vi inte kommit till andra sidan ån? När det gäller datorer vet man aldrig riktigt när man kommit över ån.

Kommentera

