Nattligt drama i en akt

Triggervarning: BLOD.

Vaknade inatt av skrik från barnets rum. Klockan var lite över 4, jag hade sovit i fem timmar, så helt okej. Jag gick dit. Han satt böjd över sin bunke och kräktes. ”Kräks du?” frågade jag. Då tittade han upp med tårarna rullande och blod i ungefär halva ansiktet: ”Ja, jag kräks blod” sa han innan han fortsatte hulka och spotta. Och jag skojar inte med er nu det var säkert 1 deciliter blod i bunken.

Nu var det ju inte så att han kräktes blod, utan han hade fått näsblod. Mycket jävla näsblod. Så efter att han snutit och sköljt och druckit lite vatten och stoppat bomullstuss i näsan var allt bra. Eller bra och bra, men han kunde somna om.

Så egentligen inte  dramatiskt, men tillräckligt dramatiskt för mig klockan 4 på morgonen.

Ni vet det jag skev igår, att det är skönt att han är sjuk på riktigt? Jag tar tillbaka. Jag har hellre en unge hängande upp och ner i gardinerna sjungande Sean Banan än detta.

Kommentera

