Till idag

Till dagens seminarium skulle jag ha läst två texter: en av Holtug och en av Arrhenius. Men jag har läst ungefär lite grann av dem.

De handlar, tror jag, om ifall det är värdefullt att börja existera. Hade jag, t ex, inte börjat existera så skulle ju det inte ha negativt värde för mig, eftersom jag inte skulle drabbas av det. Den som inte existerar kan det ju varken gå bra eller dålig för.  Eh, typ. Borde ha läst bättre.

Plan: gå på seminariet, vara tyst, anteckna febrilt. Tänker att då kanske det ordnar sig trots allt.

Kommentera

