Det här med google

Man läser att google från och med 1 mars nu äger våra liv. Vet mer om oss än våra vänner. Etc.

Varsågod, här får ni ett utdrag av min webb-historik:

Idag

Sökte efter webbhistorik
– Google konton

Sökte efter da

Sökte efter coruier new
Kom hit

Sökte efter Ockhams rakkniv
– Wikipedia-sida om Ockhams rakkniv

Sökte efter The greatest experssion of rebellion is joy!

Sökte efter zevran leiliana

Sökte efter da

Sökte efter v

Sökte efter Hildegard av Bingen
– Engelska wikipedia om Hildegard av Bingen. Granskad två gånger.

Sökte efter aft

Sökte efter bb

Igår

Sökte efter wilhelm av ockham

Sökte efter the saints are coming
– engelsk wikipedia-sida om the saints are coming (låten)

Sökte efter Anselm gudsbevis
– Wikipedia-sida om det ontologiska gudsbeviset

Sökte efter Hildegard av Bingen
–  Engelska wikipedia om Hildegard av Bingen. Granskad två gånger.

Sökte efter ta hus i helvete

Sökte efter bb

Vemringde.se

Sökte efter g

Sökte efter Jack Gleeson
– Wikipedia-sida om Jack Gleeson
– Game of Thrones-wikia om Jack Gleeson

Visade resultat för Emilia Clarke (paus i minst tre sekunder utan klick)

Sökte efter fiilo

Sökte efter tertium non data
– hittade en blogspot-blog

Sökte efter tertium non datur
– Wikipedia

Sökte efter dn

Sökte efter något tredje ges inte latin
– Besökte latinforalla.net

Sökte efter d

Visade resultat för finna sig nödd (paus i minst tre sekunder utan klick)

Sökte efter aft

Varsågod, kära vänner, nu känner ni mig minst lika bra som google gör. Just den biten känner jag mig inte så orolig över. Men har jag förstått rätt om de har rätt att läsa mina mejl? Det tycker jag är mer oroande, faktiskt.

 

Kommentera

