Bra lärare

Fick mejl av kurs-i-Lund-läraren med kommentarer på kursuppsatsen. Här ett utdrag:  ”Let me know if you want to discuss the issues mentioned in the comments any further. ” Så himla viktigt! Många lärare kommenterar inte alls, utan man får bara ett betyg. Andra kommenterar, men ger inte det där fönstret ”hör av dig”. Alltså, man kan säkert göra det ändå. Om man är modig och så där. Men oftast känns det som att de där kommentarerna är sista ordet.

Av de ca 6 punkterna läraren tog upp och kommenterade närmare var det en som var negativ. Resten var i princip att jag tagit upp viktiga saker eller kommit med insiktsfulla synpunkter. Den punkten som var negativ gör mig dock helt matt. Hur kunde jag missa nåt så centralt?

Betyget blev ändå A. Jag ger mig själv B- pga den där missen dock. Det får ju vara någon måtta.

Kommentera

