Hemma igen

Hade en mycket trevlig lördag med fika hos farmor som var födelsedagsbarn och sen läste jag lite skolgrejer och sen en mysrysare som jag hittade i bokhyllan. Kaspian tittade på Gladiatorerna så han somnade av sig själv.

Framåt midnatt vaknade jag av att Kaspian fått en elak maginfluensa. Så jag sms-ade syrran som fortfarande var vaken och kom över och hjälpte till att sanera och trösta gråtande barn. Skölja sängkläder och moppa golv mitt i natten och inte hemma är inte så kul.

Bra sak dock, var att pga sonens sjuka skjutsade mina föräldrar hem oss. Jag tycker det är bra och fint att åka buss, t-bana, SJ, buss. Men bil är himla skönt, faktiskt.

Har inte så mycket mer att berätta just nu.

Kommentera

