Yoga igen

Var och yogade i onsdags igen. Det var inte på morgonen, så då valde den onda yoga-instruktören att göra det lite jobbigare istället. Eller, det kändes iaf jobbigare, kan inte svara på att det var det. Beror lite på i vilka kroppsdelar man är rörlig/inte rörlig. Jag kan böja mig jättebra framåt, men inte för fem öre bakåt, lärde jag mig den hårda vägen. Så böjer man sig ju framåt lite oftare också, faktiskt.

Hur som. Det var nån övning där man skulle sitta på huk med hela fotsulorna i golvet och sen armarna uppåt sträck. Varvid jag ramlade baklänges som en skadskjuten skalbagge. Lagom när jag kommit upp på fötterna igen säger instruktören ”Det är bra om man ramlar bakåt, då vet man ju exakt var den punkten är där man ska sluta”.

Nämnde jag att jag gillar den där yoga-Josef eller? Får be om autograf eller nåt.

Kommentera

