Deadlinsen

Hur det går med alla uppsatser och uppgifter? Ganska dåligt faktiskt. En uppsats är inskickad. Det borde vara en uppsats + 2-3 uppgifter till. Men men. På tisdag (inte onsdag) börjar kurs med lärare som väntar på uppsats. Så det får väl bli prio 1. Dvs det jag tänkte syssla med i natt.

Pratade med Sofia om det. Hon sa ”Ditt problem är inte att du skriver dåliga uppsatser. Ditt problem är att du inte skriver alls”. Och det har hon ju alldeles rätt i. Jag har skitsvårt för kursuppsatser, eftersom jag inte har tid att skriva så bra uppsatser som jag vill skriva (det behövs inte och förväntas inte, annat än av mig själv). Därför skriver jag typ inte alls. Vilket är skitdåligt.

Försökte köra en drive med ”skicka in uppsatser i tid fast du inte är nöjd” för nåt år sen. Det gick ju bra, så det sitter mest i mitt huvud. Det värsta är när det blir försenat, då känner jag ännu högre krav på bra, pga tagit för lång tid på mig. Well well. Skriva klart Dummett-uppsats var det.

Kommentera

