Lördag halv två

Idag gick jag för att hämta en bok på mitt utlämningsställe. Mitt utlämningsställe heter Travcaféet. Jag var där runt 13.30. Och aldrig har jag varit med om maken.

Längst inne i rummet stod tv-n på, som vanligt. Inte som vanligt var att volymen var hög. Hela rummet var fullt av människor som tittade på travande hästar. Vid kassan stod folk med kuponger. Jag ställde mig i kö, men folk var så stressade. ”Får jag gå före, jag ska bara …”.

Jag hade inte bråttom. Var mest fascinerad över alla dessa människor. Jag spelar ju inte, annat än en random triss-lott när jag erhållit en sådan i present. Och jag undrar: gör de så här varje lördag? Träffas de nere på Travcaféet och tittar på hästarna på tv-n längst inne i rummet?

Jag vet inte.

Kommentera

