Sömn och träning

Som jag kanske sagt har jag varit bokad till de här lunchpassen i kettlebell ganska ofta. Dock att jag alltid bokat av mig innan jag kommit iväg. Skälet har nog varje gång varit detsamma: sömnbrist. Tanken att ge sig iväg och träna utan en hel natts sömn tilltalar mig inte. Det enda som tilltalar mig efter en dålig natts sömn är att sova en liten lur eller två.

Det låg jag och tänkte på klockan 2 i natt när jag inte kunde somna.

Eftersom jag sover så dåligt får vi väl bestämma att jag tränar trots att jag hellre vill sova. Jag kan ju sova när jag kommer hem från träningen. Bästa tränings-moroten: om jag tränar får jag sova.

Okej, inga ursäkter. Framåt lunch drar jag till gymmet.

Kommentera

