Och så några frågor om 2011 så kan vi lägga det bakom oss sen

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Sökte och fick ett lärarjobb.

Höll du några av dina nyårslöften?
Det kan jag inte tänka mig.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Säkert, men jag är en dålig människa och minns inte.

Dog någon som stod dig nära?
Nej.

Vilka länder besökte du?
Estland, faktiskt.

Är det något du saknat år 2011 som du vill ha år 2012?
En, om inte god så stadig, ekonomi. Detsamma gäller psyket.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
24 december. Då var det julafton.

Vad var din största framgång 2011?
Att jag blev klar med min magisteruppsats efter sjutton vändor. (Att jag utöver det endast tog 22,5 hp förra året PRATAR VI INTE OM.)

Största misstaget?
Kursen i vetenskapsteori. Skulle ha valt Aristoteles istället.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag tror jag var ovanligt frisk faktiskt. Min brutna fot har fortsatt göra ont, men jag har fortsatt vägra orka gå till läkaren med den.

Vad spenderade du mest pengar på?
Semester.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
När Kaspian lärde sig cykla. Den glädjen smittade av sig.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Vill du ligga med mig då?

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Vet inte.

Vad önskar du att du gjort mer?
Klart saker.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Stirrat i väggen. Eller dataskärmen.

Hur tillbringade du julen?
Hur? Jag var ganska arg, åtminstone på kvällen.

Blev du kär i år?
Typ inte.

Läste du någon bra bok under 2011?
Ja du. Jag läste Hungerspels-trilogin och åtminstone första var ju himla bra.

Favoritprogram på TV?
Downton abbey.

Största musikaliska upptäckten?
Mina gamla mp3-or på hårddisken.

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
TVÄTTMASKINEN!

Något du önskade dig men inte fick?
En torktumlare?

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Minns inte. Men det finns bilder från Årsta-parken. Så jag gick runt där kanske?

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer pengar, ett jobb, bättre studieresultat.

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Är tajts och tunika en stil?

Vad fick dig att må bra?
Om jag visste det …

Vilken kändis var du mest sugen på?
Att ligga med, eller vaddå? Typ Danny eller han som spelar Thor.

Vem saknade du?
Johanna, som jag ju träffade massa gånger, men ändå alldeles för sällan.

De bästa nya människorna du träffade?
Diverse filosofi-människor. Och så mina elever. De är bäst.

Kommentera

