Det mest fascinerande – och lockande – med Lund

På bilden ovan ser ni tre byggnader. Från vänster till höger: universitetet, filosofiska institutionen, domkyrkan. Man kan liksom få plats med dessa tre PÅ SAMMA BILD!!! Och det är skäl nog för att jag hoppas någon gång under min karriär få arbeta på filosofiska institutionen i Lund. Den finaste filosofi-byggnaden i Sverige, tror jag bestämt.

Jag har nu varit i Lund två gånger. Och ja. Underbar stad. Får jag chansen är jag närapå beredd att lämna man och barn (och vänner och släkt) och flytta dit. Jag tänker mig att jag kan bo i någon gammal skånelänga, gå runt i träskor och tja … ägna mig åt filosofi med utsikt över domkyrkan eller universitetet.

Men först måste jag kanske bli klar med min magisterexamen i filosofi?

Kommentera

