Min konsumtionsnivå

Eftersom jag tydligen inte är någon god miljöpartist då jag skrivit att jag bjudit på massa tradera-auktioner tänkte jag bara försvara mig lite. Here it goes:

[Censur: Här hade jag skrivit om vår ekonomiska situation. Men faktiskt. Den har ingen med att göra.]

Att bjuda på fem plagg på tradera en gång i halvåret är FÖR I HELVETE INTE ÖVERKONSUMTION!!!

Jag äger fem tunikor/klänningar, tre par leggins och två koftor. En av tunikorna har jag köpt i år. Till hösten köpte jag en ny kofta, annars hade jag bara haft en. ANKLAGA INTE MIG FÖR ÖVERKONSUMTION!!!

(Däremot bör vi inte diskutera choklad eller böcker, där gör jag mig otvivelaktligen skyldig till överkonsumtion.)

Okej, det var kanske en öm punkt för mig, men jag blir så jävla trött på ”välmenta” råd av folk som överhuvudtaget inte känner mig.

4 thoughts on “Min konsumtionsnivå

  1. ChW skriver:

    Utan att nu ha lyssnat på Maria Wetterstrand och vad hon sade om konsumtion av olika slag så är det väl givet att det bästa man kan göra är att köpa saker begagnat på Tradera och liknande. Buda på!

  2. Jenny Mo skriver:

    Bra sagt. Vissa av oss har samma kläder tills de faller i bitar och köper bara nytt när det måste. (Har inte hittat plagg i 2nd hand en enda gång, har tydligen helt fel storlekar). Vet inte om jag överkonsumerar något, jag konsumerar, det gör jag ju, men jag slänger ingenting, ja förutom när det är trasigt. Precis som du är det mest böcker som köps, kan inte hjälpa det, mitt liv suger utan böcker. 🙂

    • Veronika skriver:

      Second hand-shopping är svårt, eftersom många affärer har vanan att sätta saker i färgordning istället för storleksordning. Svårt att hitta nåt som passar då!

Kommentera

