Två exempel på samma sak

Jag förstår att det blir fel ibland. Jag förstår att det till och med kan bli så fel att folk eller djur dör. Jag fattar det. Men här kommer två saker jag inte förstår.

1. Minns ni grisarna som åt på varann? Jag tror det chockerade många. Men sånt kan hända. Det kan bli fel. MEN VET NI VAD? Det var inget fel! Inga fel kunde bevisas. Det är alltså helt i sin ordning att grisar ligger döda och med fruktansvärda bråck och jag vet inte allt. (Däremot kommer hjältarna (ja, jag tänker f-n kalla dem det) som tog sig in på stallarna och filmade troligen att ställas inför rätta för intrång. Bra där!)

2. Minns ni SOS alarm och att de vägrade skicka ut ambulans till en ung kille i vintras? Killen dog. Det framkom samtidigt att det fanns flera liknande fall. Jag tror det chockerade många. Men sånt kan hända. Det kan bli fel. MEN VET NI VAD? Det var inget fel! Åtminstone enligt SOS alarm. Med tanke på den mängd telefonsamtal de tar emot är det något man får räkna med.

Och det är där jag tappar det. Jo, vill jag skrika, det är så inni helvete fel! Så där kan man bara inte behandla grisar! Så där kan man bara inte bemöta människor! Jag pekar förtvivlat. Titta, det är fel, så där ska det inte gå till. Men de med ansvar har inte gjort fel. Lagen är på deras sida. Och vi tittar bort och tänker att allt är nog ändå i sin ordning. Det var nog bara ett missförstånd.

One thought on “Två exempel på samma sak

  1. Susanna skriver:

    Ja, herregud. Man kan ju bli upprörd för mindre liksom..

Kommentera

