Ensam hemma

Vinkade av sambon och sonen vid halv fem igår. Vink vink. Svärmor undrade vad jag skulle göra. Jag sa sova. Hon tyckte det var konstigt. Varför följer jag inte med till landet om jag inte har nåt speciellt att göra? Nej, jag ska sova, tyckte jag.

Gick till Ica och köpte en godispåse. Sen gick jag hem och öppnade en flaska mousserande rosé och lagade ihop en kycklingfilé i ugn. Skrev inte klart min magister-uppsats, men fick ihop nåt som kändes bra nog att skicka in till handledare. Eller så var det vinet som talade. Mejlet jag skickade antyder en viss fyllnadsgrad. Men jaja. Han är ju bara professor och kommer säkert inte ha nåt att säga till om när det ska anställas doktorander i framtiden.

Nåja.

Idag vaknade jag efter typ 10 timmars sömn och låg och drog mig i en timme. Efter det har jag städat som en liten gnu. Vi har sen i april alls inte städat Johans och mitt rum. Vi har städat kök och badrum hyfsat ofta, vardagsrum, hall och Kaspians rum när det har vankats gästar. Då har vi burit in saker i vårt rum och stängt dörren. Men nu. Ja, jävlar.

Jag har till och med oljat in sängmöblerna!!! Detta skulle göras två gånger per år, tror jag det stod i informationen. Det här blir andra gången det händer. Vi gjorde det en gång när de var helt nyinköpta också. Nu väntar jag bara på att hela sovrummet ska självantända – det är ju ändå 30 grader inomhus.

Har dessutom tvättat, kört igång en diskmaskin och så. Men inte är det städat för det. Back to buisness.

Kommentera

