Att vicka nior i slutet av maj

Jag tror inte jag skulle fungera som lärare. Höll på att lipa när jag tittade på niorna idag. De är så stora. De ska börja gymnasiet. Just franskgruppen har jag haft relativt ofta ända sen de gick i sjuan. Och då var de så små och satt och övade ”Sjömapäll …”. Jag kan namnet på alla i den gruppen. Och idag när jag stod där framför dem så bara *snyft*. Guskelov slipper jag ju skolavslutningen åtminstone.

One thought on “Att vicka nior i slutet av maj

  1. Jenny Mo skriver:

    Det är mentalt frustrerande att vara lärare. 🙂 Men jag tror ändå du blir/är en bra lärare. 🙂

Kommentera

