Tragik på första parkett

Igår startade Malin Wollin (också känd som Fotbollsfrun) en gravidblogg.

23 maj, 22:49 skrev hon:

Nervös och måste sova

Jag är nervös nu. Jag tycker att ultraljud är terror. Tänk om vi får dåliga nyheter.
Tänk om jag på måndagen precis har startat en gravidblogg och på tisdagen..
Nej, så där kan man inte tänka.
Eller jo, det kan man ju visst det, jag får tänka vad jag vill.

24 maj, 19:44

Rädslan

Barnet hade dött i magen.
I morgon ska jag föda fram vårt fjärde barn.

Så fruktansvärt sorgligt. Alltså på riktigt. Jag gråter.

5 thoughts on “Tragik på första parkett

  1. Pernilla skriver:

    Du och en annan bloggare skrev om det här ungefär samtidigt. Jag gick in och läste på bloggen innan jag hunnit läsa citaten här hos dig. Så jättejättesorgligt. Jag blev en gråtis, huh, och med G som pratar läkare bredvid. ”Sådant händer, det är inget de hade kunnat påverka, och antagligen var det något fel på barnet, och det händer bara i si och så många fall.” Försökte trösta på sitt (läkar)vis förstås, men jag behövde ju bara vara ledsen för den familjens sorg ett tag. Sorgligt sorgligt sorgligt.

    • Veronika skriver:

      Men det är ju ändå en sån mardröm. Som man ser fram emot det där ultraljudet. Det är ju helt fantastiskt liksom, första gången man får se sin bebis. Så är den död? Nej, fy, vad jag grät.

  2. Jenny Mo skriver:

    Usch! 😦

  3. Sofia skriver:

    tänk att jag såg inte detta förrän nu!! men har du inte uppdaterat din blogg sen i slutet av maj?!

Kommentera

