Ring om ni inte kommer

Förra året när det vankades barnkalas skrev jag att de skulle ringa om barnet inte kom. Det gjorde att jag ägnade orimligt mycket tid åt att oroa mig för att inbjudningarna inte skulle ha kommit fram etc. I år skrev jag därför att de skulle höra av sig senast ett visst datum och meddela  om de kommer. Nu är jag lite irriterad på det. Det låter som att de inte behöver höra av sig om de inte kommer. Jag vill ju att de ska höra av sig i vilket fall, så jag vet att inbjudan kommit fram. Nästa år. Då skriver jag rätt. Tredje gången gillt!

6 thoughts on “Ring om ni inte kommer

  1. Pernilla skriver:

    När blir kalaset? Och vad var det för tema, typ Star Wars? Undrar om det slår Hello Kitty-disco..!

  2. Pernilla skriver:

    Det låter lite mer lätthanterligt med fem gäster…

  3. Jenny Mo skriver:

    OSA är bra. Fast många vuxna vet inte hur det fungerar, dvs att man ska ha lämnat svar senast det datumet, oavsett. 🙂 Min mamma satt och ordnade jubileum för sin gamla klass (45års… ) och tre har svarat, av en hel klass, och ja, alla lever. 🙂 Dvs, inte ens vissa vuxna klarar av det där med OSA… 🙂

Kommentera

