Söndagsplaner

Nu är fadern och sonen på väg till stan. Det ska inhandlas nya regnkläder (det är fleece eller annat foder i allt Kaspian har, och det är inte riktigt säsong för det längre), samt lekas i favorit-lekparken. Jag har tvätt att ta hand om.

Johan körde samtliga maskiner i tvättstugan igår. Detta eftersom vi fått i uppdrag att ta hand om alla lånekläder samt kvarglömda kläder på förskolan. Jag ska räkna hur många par strumpor plus vantar det blev, ni får gärna gissa så länge.

Min uppgift idag är därför att sortera, vika och sånt. Dessutom går tvättmaskinen i lägenheten för fullt. Bland annat hann vi inte med (läs: Johan glömde) regnkläderna igår. Så fort den maskin som brummar nu är klar ska jag sätta igång diskmaskinen. De går på samma säkring – för elen i den här lägenheten är från rymden – så man får bara köra en i taget.

Ikväll ska vi titta på Avatar. Jag lånade den på bibblan. Det här med låna film på bibblan är ju hur bra som helst. Gratis och man får behålla filmen i en vecka, sen blir förseningsavgiften per dygn 10 kr, vilket ändå är mindre än hyrfilmskostnad. Varför har jag inte fattat det tidigare?

Tvätten var det ja. Tror jag ska äta lite lunch först och hänga framför datorn.

Kommentera

