Glasklart tecken på sovdags

När man kommer på sig själv med att skriva fritt istället för ordentligt är det sovdags.

Har ägnat kvällen och natten åt Bernard Williams. Oklart varför. Kommer troligen ta bort allt jag skrivit idag. Men jag gillar ju (att ogilla) hans exempel med Jim och George. Jim och George känns lite som mina vänner. Jag skulle vilja ge dem råd. Säga åt dem att de inte alls förlorar sig själva bara pga utilitarismens krav. Men – i min uppsats försöker jag ju också visa att maximerande konsekventialism har fel. I den här frågan sitter vi ju i samma båt, Williams och jag.

Kommentera

