Att skriva sånt man ogillar att läsa

Det finns en typ av bloggar som ingen gör bra. Alltså på riktigt. Alla borde bara låta bli. Och det är att skriva om drömmar de haft (alltså såna man drömmer när man sover, inte typ framtidsförhoppningar). Men nu tänker jag göra det ändå.

För tyvärr inte första gången, har jag i natt drömt att jag är ovän med dagispersonalen. Jag hatar sådana drömmar. Denna natt höll jag på och gnällde över att de lagt nån form av obligatorisk sommarfest 2 maj, vilket är (också i verkligheten) samma dag som jag har ett obligatoriskt seminarium. Och jag hade fått veta det genom att stjäla ett papper som var till ett barn på en annan avdelning. Och personalen sa typ: Jo, det är obligatoriskt, du måste vara här. Men nu måste du lämna tillbaka papprena. Och jag blev tokig och ville ha egna papper med information. Sen blev det nån tvist, men den har jag glömt.

Så förlåt. Ska inte göra så här mer. Men nåt måste jag ju blogga om.

Dessutom blir jag så illa berörd av såna här drömmar. Varför ska jag hålla på och bråka med dagispersonalen? Försöker mitt undermedvetna säga mig något? Vad är detta?

3 thoughts on “Att skriva sånt man ogillar att läsa

  1. pauie skriver:

    Lol. Jag tycker knäppa drömmar är jättekul att läsa om. 🙂

    • Veronika skriver:

      Varför? Jag tycker nästan jämt de är helt meningslösa att läsa om.

      • pauie skriver:

        Oftast skriver man ju inte om sina drömmar om de inte är knäppa och jag gillar sådant som är knäppt. Och det är oftast ännu roligare när man börjar spekulera i om drömmarna försöker säga en något och vad i så fall.

Kommentera

