Sömn är bra

Igår på kvällen ville Kaspian gå ut till en lekplats ganska långt bort. Vi sa nej eftersom det snart var sovdags. Sen var Kaspian sur och grinig. Klockan 20 ville han inte gå och lägga sig. Han undrade varför Johan och jag fick vara uppe på kvällen när han inte fick vara det. Då kom jag på en briljant idé: Jag säger att jag också ska sova och så går jag och lägger mig. Sen när Kaspian somnat kan jag gå upp och göra sånt som vuxna gör på kvällarna. Dicho y hecho (sagt och gjort på spanska, man måste ju få briljera med sina eminenta språkkunskaper), jag gick och låtsades lägga mig. Det funkade så där. För jag somnade på riktigt också. Vaknade vid midnatt av att behån skar in och det smakade uärk i munnen. Då var det bara att borsta tänderna och klä av sig och somna om. Nåja: nu är jag ju utvilad.

Kommentera

