23 april

Så nu är dödslinjen satt för vetenskapsteori-uppsatsen. Nån stackare sitter i kö på en av böckerna jag lånat och den blir kravbar 23 april. Bäst att vara klar då med andra ord. Hoppas förhoppningsvis vara klar innan dess. Magen är redan stabilare, så det ska nog gå bra.

Av nåt skäl har jag Scanlons What we owe to each other att hämta på bibblan. Högst oklart varför jag tänkt läsa den och när jag tänkt ha tid att göra det. Men lika bra att pallra sig iväg och hämta den. Det är ju något av en klassiker.

Ps. Aha. Det är till magisteruppsatsen. Boken har två delar: reasons and values och right and wrong. Det låter ju i allra högsta grad relevant. Den (Scanlons bok inte min uppsats) går att läsa på nätet.

Kommentera

