Tänk på mig

Mellan 11 och 12.30 pratar vi om de andra gubbarna (inte mina). Hade ju varit bra om jag hunnit repetera vad det stod i de texterna en gång åtminstone. Jag får låtsas charmigt förvirrad helt enkelt. Va? Husserl, nej men han sa väl en del smarta grejer? Vilka smarta grejer? Ehe, jag tänkte på det där med … Nej, det blir svårt detta känner jag. Tyst. Jag får vara tyst. Bra plan.

Mellan 12.30 och 14 pratar vi om mina gubbar. Jag har manus som tar 28 minuter att läsa igenom hemma (det ska vara 30 minuter) och jag är i stort sett nöjd med det. Lite förvirrat om Hegel, men det är väl inte mer än man kan begära. Och så har ju instruktionerna varit lite luddiga, men jag håller tummarna att jag tolkat rätt.

Vad som än händer så är jag klar klockan 14 idag. Sen kan jag ägna resten av terminen åt lull lull.

Kommentera

