Lull lull

Haha. Ska jag ägna mig åt lull lull nu? Var det vad jag intalade mig innan dagens föredrag, opponering, diskussion?

Nu ska jag ju renskriva/utöka manuset att innehålla 8-12 sidor text (manuset var 4 sidor). Jag måste tempo-skriva på magister-uppsatsen, den har blivit styvmoderligt behandlad länge nog. Om två veckor ska jag opponera på en annan persons föredrag (om Nietzsche och Freud). Till den 9e maj (iofs ganska långt kvar) ska jag ha läst all litteratur till Hägerström-kursen.

Dessutom!

Dessutom närmar sig april. Denna förhatliga månad. Jag hatar april mycket. Kolla själva:

1 april: Pappa fyller år. Åka hem fredag-lördag. Johan har fixat ledigt från jobbet på eftermiddagen, så vi åker direkt från mitt seminarium som slutar 13.
8 april: Mamma fyller år. Firas samtidigt som pappa.
11 april: Uppsats-seminarium, en c-uppsats som ventileras.
12 april: Kaspian fyller år. Jag opponerar på ett föredrag. Föräldramöte på kvällen.
13 april: Styrelsemöte i bostadsrättsföreningen.
14 april: Femårskontroll.
16 april: Kaspian kalas (både barn och släkt, fast inte samtidigt, om vi inte tar hans barn-kalas 9 april, men då måste vi skicka ut inbjudningar typ idag).
17 april: Städdag samt årsmöte på förskolan.
22 april: Påsk. Förskolan stänger tidigt på torsdagen och det är en alldeles för lång helg.
30 april: Sista april.

Obs! Att det jag skrivit här är det som måste göras utöver det vanliga lullullet.
Obs!2 Det är tre ungar till på Kaspians förskola som fyller år. Förra året hade vi minst ett barnkalas per helg (men nu har två av de barnen flyttat). Dock har inga inbjudningar dumpit ner än.

Sen kommer det:

1 maj: Min födelsedag! På en söndag? Värdelöst.

Kommentera

