Klockan är 20

Sambon somnade ungefär när vi kom hem (var och åt middag på mcdonalds – star wars-leksaker med happy meal – bra deal ju). Sonen somnade ungefär halv åtta.

Ska jag också gå och lägga mig nu? Helt värdelöst ju. Då kommer jag ju sova i typ 10 timmar. Troligen mer, för jag lär inte gå upp klockan 6 även om jag är pigg. Sånt slöseri att sova så mycket. Men jag är trött och kommer inte på nåt att göra.

Idag höll jag på att dricka cola (på mcdonalds). Jag slutade, helt planlöst i onsdags. Var heeelt pank och hade helt enkelt inte råd att köpa mer. Inte att köpa godis heller, så jag överlevde på chokladbollar. Sen kom barnbidraget i fredags. Har använt 0 pengar fram till idag. Idag betalade jag telefonräkning och laddade busskort. Johan undrade vad jag skulle dricka till maten, hade glömt det där med colan, men påmindes och tog sprite. Imorgon är det en vecka utan koffein. Lika bra att fortsätta inte dricka cola tror jag. Även om det är bra så här på kvällkvisten om man känner att man vill vara vaken en stund till.

Men det finns ändå inga direkta studier jag orkar ägna mig åt, så vad är då poängen med att vara vaken?

Kommentera

