Gud så ironiskt!

Irriterar mig på en facebook-grupp som heter typ ”När jag var ung fanns något som kallades 50-öring”. Man ba’ Eh jaha? Min son som inte ens är fem år skulle kunna vara med i den gruppen. Det att 50-öringar försvunnit är inget som kan definiera en generation, inte än åtminstone. Hade gruppen hetat ”Jag var ung när koppar-50-öringen infördes och nu tas den bort” så börjar vi snacka. Eller ”När jag var barn var tiorna gjorda i papper”. Men 50-öringarna?

Men det det visar är ju egentligen bara att jag – nu vuxen – inser att pengar kommer och går. Jag har sett 10-öringar och 50-öringar försvinna, 10-or ändra skepnad och 20-lappar införas. Det är liksom ingen stor grej. Men det är klart 50-öringarna är kidsens 10-or och 20-or. Eller ja, 10-öringen var väl den första insikten att pengar inte är ständiga.

Ja, kära nån. Har man inget vettigt att reta upp sig på är ju facebook-grupper alltid bra att ägna tid och tankekraft åt.

2 thoughts on “Gud så ironiskt!

  1. Jenny skriver:

    Tio och 25 öringar har man ju haft när man var liten, det är lite mer ”när jag var ung”. 50öringen försvann väl förra året…? 😀

Kommentera

