Melodifestival

Kvällens höjdpunkt: När Eric Saade tog av sig jackan. Omg. Här tror man att han är en liten småpôjk med hundvalpsögon. Sen fick jag se lite mer karl i veckan när han kysste Danny massa gånger. Sånt går jag igång på. Och sen igår kväll när han tog av sig jackan och man fick se armarna. Jag säger bara: om nom nom. Han hade fått 10 %-enheter fler röster om han dansat i linne.

Kvällens krossade hjärta: Stackars finaste Linda Bengtzing. Hon fick färst av folkets röster, och även om jag kanske inte velat/trott att hon skulle vinna, så tycker jag hon var värd en så mycket bättre placering än så. Hennes min när hon var den första som ropades upp med sina 3 % av rösterna. Mitt hjärta gick sönder samtidigt som hennes. För övrigt gillade jag kläderna också. Och låten. Och att hon är så himla go och gla. Men det är jag, av tidningsartiklar och facebook (och resultat) att döma, tydligen hemskt ensam om. Rent ut sagt verkar jag kunna anklagas för dålig smak (ve och fasa!) på grund av detta. Äh, fuck you och er ”fina smak”.

(Mina femmor gav jag till Saade och Bengtzing.)

Kommentera

