Det där med att ha ett eget rum

Jag hade som plan att ägna hela veckan åt kvinnofrågor. För en dag räcker inte. Och jag är alldeles för dålig på att lyfta frågorna till vardags. Så jag ägnade helgen åt att fundera ut fem saker jag ville skriva om.

Så kom då måndagen. Och vabb. Så kom då tisdagen – internationella kvinnodagen. Och vabb.

Och det går ju inte. Säga till en nästan-femåring att ”Nej, nu måste jag sitta här i lugn och ro och skriva om barn- och mödra-dödligheten söder om Sahara, du får leka själv”. Jag menar, ska man skriva nåt behöver man – faktiskt – mer än 5 minuter lugn och ro i taget. Om man inte är ett geni, vilket jag inte är.

När sambon väl kom hem igår var det vardagsgrejer. Och sen försökte jag plugga ikapp lite av det jag borde ha pluggat under dagen på kvällen. Och idag? Nu har jag proppat i mig en semla och jag minns f-n inte ens vad jag hade tänkt skriva om till att börja med.

Kommentera

