HS

Var på seminarium idag. Jag sa inte ett ord som vanligt. Men jag hade två saker som jag tänkte på. De togs upp av andra. Det är ofta så. Men det händer alltmer sällan att det känns som att diskussionerna går över huvudet på mig. Jag hänger med. Nu gäller det bara att jag ska börja prata också. Det var ju två seminarier i rad jag pratade förra terminen. Dags att komma igång igen.

Måste säga att seminarierna känns verkligen värdefulla. Det känns som att hur mycket jag än läser, så har jag ändå femtusen saker som jag inte läst. Men genom att gå på seminarierna så lär jag mig verkligen något nytt, som inte har specifikt med mina egna intresse-områden att göra, varje vecka. Mycket bra. Kurserna på masterprogrammet i all ära, men det är ändå på de högre seminarierna man får chansen att bredda sig.

Kommentera

