Ur led

Dragkedjan i Kaspians jacka gick sönder idag. Och eftersom vi är ungefär lika händiga som en trave vedträn blev det att efter middagen fara till Gränby och handla en ny jacka. Det är ju kallt ute (om ni missat) och klockan 8 imorgon måste ju ungen ha en fungerande vinterjacka.

Tror ni det fanns många vinterjackor att välja bland? Tror ni att det fanns några alls?

Okej, jag fattar, vi närmar oss slutet av den här vintersäsongen. Men allvarligt talat, vi kan ha en hel, kanske två hela, månad(er) kvar till det börjar bli dags att byta ut vinterjackan mot fleece-fodrade regnjackan. Men vill man köpa kläder är det våren som gäller (se inlägget från tidigare idag).

Om det fanns några vinterjackor alls? Jorå, på stadium fanns några vinterjackor för halva priset på rad.

Vi hoppas att den nyinköpta jackan håller säsongen ut. Till nästa vintersäsong har vi förhoppningsvis hunnit låta sy i en ny dragkedja. Fast, till dess har väl ungen växt ur både den gamla och nya jackan.

5 thoughts on “Ur led

  1. Jenny skriver:

    Vilket bök! Dragkedjor är inte så lätta att laga, ens för den händige. Och det där med vinterkläder… Har letat i två hela kalla vintersäsonger efter täckbyxor/termobyxor i min storlek. Finns icke. Damer som ska ut i snön har tydligen inte större rumpa än stl 46/48. Vi som har laggårdsvägg får vackert frysa arslet av oss i snön i endast jeans och långisar (inte skönt i -20 kan jag säga). Riktigt varm jacka finns det inte heller, hittade en ullkappa till slut men fick ju punga ut 1200kr för den (fast den klarade inte heller -20 ens med tre tröjor under). Allt är härligt på vintern, visst?

    • Veronika skriver:

      Jag äger varken jeans eller täckbyxor, utan har gått i leggins hela vintern. Man är ju inte gärna ute i onödan då.

      • Jenny skriver:

        Onej, det låter inte bra. Jag har t o m haft långkalsonger och tights _under_ mina jeans för att inte frysa arslet av mig helt. Inte för att jag varit varm för det men Leggings? Det äger jag inte ens ett par. 😛

      • Veronika skriver:

        Jag känner inte till skillnaden mellan tajts och leggins. Tunna, tajta byxor är vad jag tänker på. 🙂

  2. Jenny skriver:

    För mig är skillnaden att det inte är byxor, utan tunna strumpbyxor utan ben. 😉 Leggings kan väl iof också vara tunna men de flesta jag sett är väl rätt tjocka, inte genomskinliga. Tights var väl mer vanligt på danslektionerna tror jag, till den självklara trikådräkten. 😉

Kommentera

