Känslig

Jag försöker att inte vara de-/dem-fascist. Jag försöker verkligen. Och det går oftast bra. Men nu har jag fått ett par mejl av en lärare på en av kurserna jag ska läsa i vår. Och det är dem dem dem när det ska vara de i princip rätt igenom. Och det gör ont i mig. Det gör mer ont i mig när det är en lektor än en random 14-åring som skriver på det viset, måste jag säga. Så nu funderar jag på att läsa en annan kurs.

One thought on “Känslig

  1. pauie skriver:

    Åh nej! Jag vill döda alla som skriver dem när det ska vara de, varför inte bara använda dom om man ändå är så inkompetent? Och på universitetsnivå! Hallå! Jag röstar för en annan kurs.

Kommentera

