Före sin tid

Ni vet den där låten ”Ingen vill veta var du köpt din kofta”? Den tänker jag på varje gång jag ser att ”Johanna är på Ica” eller ”Frans är på Hotell hörnan med Lisa” eller ”Sven är på sängen” på facebook. Jag menar: WTF! Sluta använda vad det nu är för facebook-grej ni använder för att tala om var ni är nånstans hela tiden! Informationen går ju inte ens att blockera.

Mer eller mindre roliga statusuppdateringar: Ja!

Helt ointressant information om var alla personer befinner sig vid varje tillfälle: Nej!

Jag är fan mer intresserad av vart folk köpt sina tröjor än av att veta exakt när de är i vilken affär.

4 thoughts on “Före sin tid

  1. Anneli skriver:

    Är det inte tröja? Ingen vill veta var du köpt din tröja. Började sjunga med kofta men det lät bara fel.

  2. Jenny skriver:

    Hahaha, AVSKYR Gowalla (oftast de som har ”NN är på pizzerian Hejsan”) och dess statusuppdateringar.

    • Veronika skriver:

      Fast gowalla är väl en av dem som går att blocka? Det är facebooks inbyggda som inte går att blocka som stör mig.
      Folk får gärna hålla på med sina horoskop och hur många procent snygg är jag idag-test, så länge jag lätt kan trycka på något för att slippa se det.

Kommentera

