Att ladda om

Just nu läser jag ingen kurs. Har ett gäng intensivkurser i månadsskiftet april/maj, men det känns inte som någon stor idé att börja läsa kurslitteraturen så noga. Alltså: Jag borde skriva magisteruppsats så himla hårt just nu.

Men det känns i det närmsta övermäktigt. Dokumentet är öppet, men jag vet inte vad jag ska skriva. Var jag ska börja.

Känslan när handledaren på exjobbet godkände det för ventilering är typ en vecka sen, jag skickade in den slutgiltiga varianten i måndags, var en total frihets- och lyckokänsla. Squee! Men så, direkt på bollen igen? Jag tror helt enkelt att jag egentligen behöver lite mer tid att ladda om. Att direkt börja på (eller, börja och  börja, jag är ju inläst på ämnet och har skrivit 5-10 sidor, beroende på hur man räknar, fortsätta är kanske ett bättre ord)  en ny (ny och ny, se förra parentesen) uppsats på magisternivå känns så himla omotiverat.

Men tja. Ska träffa handledaren på fredag (inte i egenskap av handledare, utan för att han presenterar en uppsats på det högre seminariet), så då vore det ju bra om det inte framkommer att jag gjort noll och intet sen vi sågs sist i slutet av november. Vilket visserligen vore sant. Men ändå.

Skriva, skriva!

Kommentera

