Den tjugonde

Hade svårt att somna. Somnade kanske lite efter fyra. Vaknade sur som ett bi lite innan sju. Var arg på Johan att han gick upp så tidigt! Det var dock bara trött-hjärnan som talade, Johan var försenad. Johan knatade iväg till jobbet. Jag hade på sonen lite kläder och bråkade om antalet skorpor han skulle få ha med sig som stöd-frukost till förskolan. Sen bråkade vi om hur vi skulle ta oss till förskolan. Vi kom till förskolan halvnio. En timme senare än tänkt. Ganska mycket bråk, med andra ord.

Jag, hem igen, fort som vinden och bara stupade i säng. Fast hade svårt att somna. Somnade säkert inte förrän närmare tiotiden. Sov till lite runt tolv. Upp, frukost. Bussen till Carolina. Satt där och skrev viktig uppsats och chattade nästan lika viktigt. Blev klar med det jag skulle. Åkte hem. Skrev ihop en bilaga.

Klockan halv fem. Skynda skynda förskolan. Lovade barnet glass bara han inte bråkade på vägen hem. Barnet bråkade inte på vägen hem, fick glass. Sen minns jag inte varför, men bråk blev det igen, med tårar och spott på golvet. Jag tror det var för att jag lagade mat istället för att spela datorspel. Skåpåt godis fort fort innan maten blev klar för var så hungrig (bara frukost? på hela dan? inte smart!) Johan hem. Alla åt makaroner med diverse saker vi hittade.

Jag tillbaka framför datorn. Date med Sara klockan åtta. Måste skriva fort fort fort. Ändrar, fixar, lägger till, stryker. Fort, fort, fort. Kvart i åtta färdig. Också gråtfärdig. Skriver handledaren: kvar att fixa framsida och sidhänvisningar. Godkänner du inte detta dödar jag dig. Det där sista skrev jag inte. Sara ringer, stress stress, här ska firas vin. Vi bestämmer fira imorgon istället.

Jag fångar detta ögonblick.

Kommentera

