Lång dag

Idag var sista dagen att byta kameran. Så det var bara att bege sig, trots att jag var hemma ensam med Kaspian. Vi tog bussen till ikea vid 10. Gick därifrån (åtminstone jag halkade fram, Kaspian satt och frös i sin gamla vagn). Rastpaus på okq8. Vidare till netonnet, lämnade gamla och köpte ny kamera. Tillbaka mot stan – nu motvind. Åt lunch på max. Missade precis bussen hem igen som går en gång i timmen. Gick in på lekia och köpte lego och spelade flipper. Orkade inte vänta mer på bussen utan gick den sista biten hem också. Var hemma några minuter innan 15.

Jag hade lovat Kaspian att vi skulle baka chokladfudgetårta idag. Vi hade den på nyårsafton och den föll unge herrn väl i smaken. Men när vi kom hem var vi helt slut. Så vi packade upp våra respektive kartonger och lekte med våra respektive leksaker. Våfflor till middag och alldeles för sent i säng.

5 thoughts on “Lång dag

  1. Jenny skriver:

    Vilken kamera blev det till slut?
    Våfflor är mums, brukar äta med sylt och glass… fast förra veckan blev det pannkisar med sylt (nåja, äppelmos för min del) och glas… väldigt, väldigt bra det med. 😀

    • Veronika skriver:

      Vet du. Jag skulle köpa en nokia s5100 men jag köpte en s3000 istället, märkte jag. Vet inte vad skillnaden är riktigt. Men hittills är jag nöjd. Måste bara lista ut hur man får in bilderna i datorn.

      • Jenny skriver:

        En kameramobil alltså? Eller menade du NIKON S3000? ;)) Fick du inte med någon sladd? isf är det ju bara att ansluta och vänta tills kameran syns som enhet, o sedan hämta bilderna precis som om du flyttade mellan diskar… 🙂

      • Veronika skriver:

        Haha. Lagom full jag är mitt på tisdagen.

  2. Jenny skriver:

    inte glas, glass, alltså… 😀

Kommentera

