Hämta barn

Igår undrade personalen, när jag hämtade ca 15.55 (hade skrivit 16.30), när jag skulle hämta idag. Blir det fyra eller halv fem. Ja, då nån gång undrade jag. Då sa personalen att endast Kaspian var kvar efter 15.30. Så, jag lär hämta honom då.

Återigen undrar jag vad folk har för jävla jobb? Eller brist på jobb? Eller om alla har mormorar och farfarar som tar hand om kidsen på loven.

Exempel: En unge har varit ledig i en månad under hösten och var i Malaysia och … solade? (Med reservation för att jag minns detaljer dåligt. Kanske var hen bara ledig två veckor? Kanske var hen i Kambodja. Kanske badade hen snarare än solade. Fan vet jag.) Föräldrarna var troligen lediga från sina jobb då. Ändå är ungen ledig.

Fattar inte. Är avundsjuk. (Fast ändå inte. Kaspian har roligare på förskolan än med bara mig. Borde ha skaffat två barn med 1,2 års mellanrum så kunde de lekt med varandra.) I april går Johans mamma också på pension, så från då kan Kaspian, åtminstone teoretiskt, skickas ut på landet vid alla ledigheter.

Kommentera

