Myten om hur bra jag är på att skriva uppsatser fortsätter

Jag mejlar läraren och skriver att jag inte vet vad jag ska skriva uppsats om. Sista dagen att berätta det är imorgon. Får detta svar:

”Det låter ju trist att du inte vet vad du vill skriva om i slutuppsatsen. /…/ I ditt fall är jag förvisso rätt övertygad om att du kommer att komma på något och skriva en bra uppsats i vilket fall, men, givet att du nu knappast kan ta dig till institutionen, ring mig så kan vi prata igenom några olika alternativ!”

Ja men visst. Han är rätt övertygad om att jag kommer skriva en bra uppsats. Va? Va? Va? Jag måste börja gå runt med en tröja där det står ”Jag får G i 90 % av alla filosofi-kurser jag läser”. (Nä, jag överdriver, det är ganska precis 50/50.) Eller, räknas G som en bra uppsats? Är det jag som har en tokig definition av ”bra uppsats”. Är G verkligen bra?

Kommentera

