Gävle eller inte Gävle

Jag håller mejlledes på och dividerar med min exjobbs-handledare om huruvida jag ska ta mig till Gävle eller inte. Jag vill, orkar, ids egentligen inte. Samtidigt känns det som att jag bara orkar ta mig till Gävle så kan jag få en liten skjuts vad gäller exjobbet. Och då kan man ta allt på en och samma gång.

Eller, jag dividerar inte med honom, utan med mig själv. Han undrar mest hur jag vill ha det. Ah! Dessa beslut!

Det blir nästan lustigt att jämföra med de handledningsmöten jag haft här i Uppsala, där man helt enkelt slinker in till handledaren i samband med något annat och sen slinker ut igen 10 minuter senare. Det är lite lättare med handledare i samma stad som en själv, på en institution där man ändå hänger. Och som det känns som om man känner, åtminstone lite grann.

Mitt enda möte med exjobbs-handledaren hittills var dock inte så mycket längre än 10 minuter, när jag tänker efter.

Som sagt. Gävle. Värt eller inte?

3 thoughts on “Gävle eller inte Gävle

  1. Jenny Mo skriver:

    Värt! Du måste ju bli klar någon gång. 🙂

  2. Sara H skriver:

    Finns den nån chans i h-e att du kan få handl. att ta mötet på ons? För i så fall kan vi bila tillsammans, det vore väl enkelt, och billigt? Istället för att behöva krångla med tåg och buss, tänker jag. Det vore skoj!

  3. […] The busiest day of the year was December 13th with 120 views. The most popular post that day was Gävle eller inte Gävle. […]

Kommentera

