Författande

Ligger i sängen och försöker författa uppsats. Förgäves som vanligt. Tänkte att om jag inte sitter i vardagsrummet så blir jag inte störd. Men näe, Kaspian hittar in hit också. Och Johan sitter och tittar på tv.

Jag hatar verkligen mitt exjobb passionerat. Eller, fel ordval. Jag känner mig snarare totalt likgiltig. Jag skiter i vilket bara jag blir klar!

(Jag höll på att skriva att jag nöjer mig med ett E bara jag kan lägga hela lärarprogrammet bakom mig. Men det är inte riktigt sant. Jag har ändå lagt ner en hel del tid och möda på det där exjobbet och ett E skulle jag nog inte nöja mig med. Men bra nära.)

Min dröm är att i vår kunna ägna mig 100 % åt sånt jag tycker om (läs: filosofi). En lyx som kan bli sann bara jag får röven ur.

One thought on “Författande

  1. Sara (medexjobbare - men inte länge till!) skriver:

    Jag skiter i vilket bara jag blir klar!

    Precis så kände jag också! Och det blev klart. Har inte orkat känna efter om jag är nöjd eller inte, för jag är fortfarande så less, men det blev i alla fall klart.

    Jag fick inspiration av Linnas blogg, och träningsskolan som du tipsade om där! Hon skrev i ett inlägg (som jag inte orkar leta upp och länka till) om hur hon tänkte när motivationen tröt och hon egentligen inte ville: ”Jag gör det iallafall! Så tänkte jag ofta i slutfasen på exjobbet.

    Du kommer att bli klar. Lycka till, jag hejar på dig!

Kommentera

