Dagens välskrivna, men …

Johan ska på någon Queen-grej på söndag så då kommer jag inte kunna sitta med dygdetiken då. Alltså gör jag det nu. Bra plan, va? I vanliga fall är jag på högre seminariet på fredagar, men idag skulle någon text om moraliskt rätt vs juridiskt rätt avhandlas (eller, fan vet jag, jag har inte läst) och jag orkar inte med den frågan. Moral = viktigt. Lag = not very much so.

Så. Nu ska jag skriva om ifall dygdetik kan vara handlingsvägledande. Eller, snarare, om den behöver vara det.

Kommentera

