Älskad och omtyckt av alla

Vickandet idag gick bra. Kidsen är så himla sköna. Det blir typ jubel i korridoren när jag kommer gående med mina böcker och pärmar. Speciellt ”mina” fransk-elever är så himla mysiga. Att jag tycker det beror helt och hållet på att det är dem jag haft mest.

Idag var det t ex en kille som jag brukar säga till ganska ofta för att han har ganska mycket spring i benen. Han fixade till ett plakat där det stod J’aime Veronika och varje gång jag sa till honom att sitta still och hålla tyst så började han vifta med det.

Sista lektionen var det också två killar som inte fick något gjort, mestadels beroende på att ingen av dem hade bok med sig. De andra fick gå när de var klara. Sen var det bara de två killarna kvar och ca 5 minuter kvar på lektionen. Då undrade de vad de skulle göra. ”Ni kan väl ställa upp stolarna och stänga fönstret” sa jag. Här hade de bråkat och haft sig i 40 minuter så jag hade inga förväntningar på att de skulle ta mig på orden, men sen hjälpte de mig med stolarna. Gulle, liksom.

Vad vore läraryrket utan alla dessa underbara elever? Något mindre frustrerande, men också tämligen meningslöst.

One thought on “Älskad och omtyckt av alla

  1. Jenny skriver:

    Det ÄR roligt att vara lärare, faktiskt. Även om det ibland är tröttsamt, frustrerande och tidskrävande förarbete – men roligt i längden med en bra känsla i magen. 🙂

Kommentera

