Glömsk

Kaspian har borstat tänderna utan att bråka i 10 dagar. Därför skulle han få en plysch- Yoda (sagda Yoda kommer tas ifrån honom om han slutar borsta tänderna ordentligt). Idag efter seminariet sprang jag iväg och inhandlade en styck Yoda.

På vägen hem glömmer jag honom dock på bussen.

Och ni vet hur det är med saker som glöms på bussar? De blir stulna. Jag är helt övertygad om att Yoda inte kommer lämnas in till något hittegods.

Och jag blir så trött på mig själv. Man glömmer inte Yoda på bussen. Man gör inte det.

Nu törs jag knappt gå och hämta Kaspian på dagis för han kommer bli besviken. Han har längtat efter Yoda i 10 dagar. Vet ni hur länge 10 dagar är för en 4-åring? Typ motsvarande ett år för en 28-åring, gissningsvis.

Skit skit skit.

4 thoughts on “Glömsk

  1. Sara skriver:

    Otur. 😦

    Jag lyckades få tag på en glömd påse en gång genom att hugga bussen på andra varvet, så att säga. Nån hade lämnat den till chauffören. Hoppas du har tur också!

    • Veronika skriver:

      Jag funderade på om jag skulle hinna ta den på tillbakavägen. Men kom fram till att det inte var så stor chans. Insåg alldeles för sent att jag glömt den.

  2. pauie skriver:

    Nooo inte Yoda! Om någon inte skulle ta honom skulle jag bli besviken, typ. Mai teh forcee be wit u.

  3. Jenny skriver:

    Stackars Yoda, hoppas att någon ändå lämnat in den/ att chauffören hittat den och själv lämnat in den!

Kommentera

