Panik eller så

Jag borde försöka uppbåda någon form av panik, men det går inte alls.

Bakgrunden: Jag läste antipaternalist-kursen. Den hade sista seminariet för ca 10 dagar sen. Till seminariet hade jag skrivit klart kurs-uppsatsen. Men när jag presenterade idén till uppsatsen blev läraren så att säga onöjd. Läraren var ju så orolig att jag fick stanna kvar efter seminariet och han läste hela min uppsats och han sa tveksamt att ”Så här kan man ju göra” men han lät inte helt övertygad. Och med tanke på hur bedrövliga betyg jag har från grundutbildningen måste jag få VG på (i princip) allt på masterprogrammet. Så jag borde borde borde skriva något som övertygar läraren. Sista inlämningsdatum är söndag.

Tillbaka till nu: Och jag ba’ inte gör någonting. Jag ids inte skriva om uppsatsen. Det finns liksom inte i mig att börja om. Så jag har ägnat de senaste 10 dagarna åt att inte skriva om uppsats.

Så här 3-4 dagar till deadline önskar jag mig någon form av glöd. Något som får mig att skriva om skiten.

Men nä. Jag pillar med magister-uppsatsen och läser om trolley-cases (helt orelaterat) just for fun.

2 thoughts on “Panik eller så

  1. Jenny skriver:

    Finns inte glöden så finns den inte, så enkelt är det. Hoppas det går bra ändå!

Kommentera

