Man är kanske inte bättre än så här

Jag förstår faktiskt inte hur det går till. Här har jag gått på varenda seminarium (utom ett när Kapian bröt handen) och varit den enda som konstant kommit påläst. De andra har erkänt att de inte läst texten till seminarierna och under rasterna beklagat sig på att det är svårt att hänga med.

Sen skriver vi i uppsats.

Och där ungefär springer de om.  Som vanligt. Jag börjar vänja mig.

Efter ventileringen sa läraren att vi väl var klara nu men att han kände sig lite orolig och ville att jag skulle stanna kvar efter seminariet så vi kunde diskutera min uppsats närmare.

Och jag fattar inte riktigt vad som hände och inte när.

För 14 dagar sen klagade mina kursare på att de inte fattade någonting och inte visste alls vad de skulle skriva om. Idag kunde de alla presentera bra uppsats-idéer.

Så jävla ovärt att satsa på att vara klar med uppsatsen innan seminariet. Nu måset jag ändå skriva om hela.

Det är inte första gången det händer. Jag måste kanske inse att det jag är bra på, det jag klarar av, är rena referat-övningar. Jag är bra på att tala om vad andra sagt. Men tänka själv klarar jag bevisligen inte av.

Har man inte lärt sig något annat efter åtta år på universitetet bör man kanske nöja sig med att man faktiskt nått den insikten och sen bara ge upp?

6 thoughts on “Man är kanske inte bättre än så här

  1. Karin skriver:

    *Kram* Jag har också haft en skitdag.

  2. Sara skriver:

    Shit vad trist. 😦 Men i slutändan har det ju alltid gått bra för dig, eller hur? Du har fått höga betyg och fina omdömen!

  3. Jenny skriver:

    Men du.. vad trist! Hoppas det vänder, för tänka själv – det kan du massor! Kram!

  4. Karin skriver:

    Ja, det har gått bra idag faktiskt. Inga kukhuvuden hittils! (och igår var det två stycken inom loppet av fyra timmar)

Kommentera

