Beröm

Kom på att jag kanske borde säga att jag på handledningsmötet fick beröm för min gamla drälliga c-uppsats. Han sa att jag ju hade språket och kunskapen om att disponera en uppsats, vilket är sånt som många hakar upp sig på under arbetets gång. Sånt som kan sätta käppar i hjulet. Begränsningar. Men inte för mig. Och det har han rätt i. Språk och form har jag.

Jag försöker ta åt mig. Och tänka att min språkliga förmåga är en gåva. Ett fantastiskt verktyg, som jag fått så gott som gratis. Men faktiskt ändå bara ett verktyg. Jag skulle hellre vara übersmart. Formen kan man alltid få hjälp med, men innehållet måste man ju hitta på själv.

Kommentera

