Konsten att styra sitt eget rykte

Under första lektionen igår var det en av kidsen som satt med sin iphone. Jag frågade om hon sett den nyligen upplagda filmen på failblog (här finns den), där en elev pratade i telefon på lektion. Tjejen med iphonen tittade på mig och visade med stor precision hur det skulle se ut att slänga telefonen i golvet.

Jag: Ja, just så. Den kvinnan är min idol.

Tjejen kollade på mig igen, nu med en mycket underlig min och lade undan telefonen.

På rasten kom ett gäng tjejer från en helt annan klass fram till mig.”Öh, du Veronika. Läraren på failblog som slänger sönder telefonen. Är det verkligen din idol?”.

Ja. Oh ja!

2 thoughts on “Konsten att styra sitt eget rykte

  1. Jenny skriver:

    Hahahah! 😀 Piska och morot, eller bara förtäckta hot. 😀

  2. Pernilla skriver:

    Haha! Klockers!

Kommentera

