En lördagkväll

Jag var ju ute och var social i lördags. Jag har inget minne av att jag fotograferade under kvällen, men minneskortet i kameran talar en annan sanning.

Kvällen började med fördrink hemma hos Fredrik där det var ölprovning. Jag är ju inte så förtjust i öl så jag drack rosé. Jag kan ha smuttat på någon öl också. Fördrinken ägnades mest åt att prata strunt. Jag tycker om att prata strunt. Man skulle kunna säga att det är något av en paradgren för mig. Jag sa åt alla att jag under middagen under inga omständigheter fick dricka snaps och om jag gjord det skulle det vara deras ansvar och fel. De skrattade. Speciellt som jag i slutet av fördrinken ändrat harangen till att jag inte fick dricka mer än en snaps.

Väl på Göteborgs hade de en god fördrink med hallonsoda i. Jag kände ingen och var äldst. Från Lottis år var det iaf en annan 3Q där. Sen blev det bänkning och jag satt mitt på honnören. Det hör troligen ihop med vad jag skrev ovan om att vara äldst (äldst har här för övrigt inget med ålder att göra, utan med antal år sen man var sittande 3Q).

Sen hällde mannen bredvid mig upp besk i mitt snapsglas. Och då vore det ju oartigt att inte dricka. Detta trots att besk är kanske det värsta jag vet och troligen inte druckit det sen kvällen jag blev vald till 3Q (vilket torde vara omkring sex år sedan). Sen kanske det blev någon OP också.

Och så var det snapsvisor och skriva i sångböcker (och på duken) och helan går och räkor och lax och öl och vin och trevliga grannar och springa på toa med Lotti och anklaga Fredrik för att jag druckit snaps och lära mig vad alla runt mig hette (Hannes, Elin, Per, Gabriella, Benny) och sen stajla med denna fantastiska kunskap.

Efter det blev jag olidligt full och gick hem.

3 thoughts on “En lördagkväll

  1. Jenny skriver:

    Vad fin du är/var!! 🙂

Kommentera

